TŘETÍ ROČNÍK 24 | 11 | 2018
TÉMA KONFERENCE
Jaký by měl být učitel 21. století?
A jakou má učitelku/učitele? Jedna z nejčastějších otázek, na kterou se ptají, když dítě nastoupí do nové třídy, školy. Všichni víme, jak důležitou roli učitel plní. Ale jaký by měl být učitel 21. století, co by měl umět, jak by se měl chovat, jak by měl s dětmi hovořit, jak je motivovat, jak jim porozumět, jak s nimi pracovat .....
Určitě patříte mezi ty, kteří chtějí své děti zaujmout, nadchnout, pobavit a mnohé jim předat.
Proto si nenechte ujít 3. ročník Montessori setkání učitelů, kde vám nabízíme řadu témat, o která by se měl skutečný učitel 21. století zajímat.
Maria Montessori psala rozsáhle o přípravě a praktické roli učitele, který nese množství odpovědnosti a rozličných rolí. Patří mezi ně jak příprava prostředí, nacházení potřebného souladu mezi jednotlivými dětmi a prostředím, tak i observace. To vše skutečně vyžaduje důslednou přípravu.
Samotná praxe se dost často liší od teorie. Práce pedagoga není zaměřena jen na vedení dítěte a celého kolektivu, ale zahrnuje také spolupráci s kolegy a rodiči. Organizační pracovní nároky se zvyšují stejně jako stres v životě každého pedagoga, ale času na řešení těchto situací ať uvnitř či mimo třídu je o poznání méně.
Cílem dopoledního bloku je ukázat si významnost a aktuálnost montessori principů pro učitele 21. století v neustále se proměňující společnosti. Přijďte a připojte se k nám při diskuzi o dnešních výzvách a jejich možných řešení.
HLAVNÍ ŘEČNICE
Elina Rautasalo

Elina Rautasalo je přední světová odbornice na Montessori práci s dětmi ve věku od 3-6 let. Má více jak 20 let zkušeností. Svoji trenérskou cestu započala v Montessori Institutu v Londýně. Je trenérkou Association Montessori International (AMI) a vede intenzivní výcviky Montessori učitelů předškolních zařízení v mnoha zemích světa. V Praze s ní aktuálně probíhá trénink.
PŘEDNÁŠKY KE STAŽENÍ
-
Teacher 21. century
Elina Rautasalo
-
Škola pro život
Jitka Michnová
-
Respektující komunikace
Jana Nováčková
-
Líný učitel
Robert Čapek
-
Normalizované dítě napříč všemi plány
R. Jandová, V. Janda, K. Voglová, M. Pažická
-
Jak poznat dobrého učitele
H. Chramostová, K. Turková
PROČ JE MONTESSORI PEDAGOGIKA VHODNÁ PRO 21. STOLETÍ?
FOTOGALERIE Z TŘETÍHO SETKÁNÍ
24.11.2016